fbpx

Tijdens recente tijden van crisis zijn mensen gedwongen hun dagelijkse gewoonten te veranderen en dit heeft een directe impact gehad op de manier waarop ze goederen en diensten kopen. Het feit dat online steeds belangrijker wordt als marketingkanaal is niet nieuw, maar dit proces werd aanzienlijk versneld door consumenten met beperkte toegang tot fysieke winkels en verdere door de overheid opgelegde beperkingen.

Daarom werd online zichtbaarheid belangrijker dan ooit voor elk merk dat een band met zijn bestaande en potentiële klanten wil behouden en ervoor wil zorgen dat ze concurrerend blijven in een crisisklimaat en daarbuiten.

Kies de juiste marketingkanalen

Het kiezen van de juiste marketingkanalen is niet alleen essentieel om uw doelgroep te bereiken en hun vragen te beantwoorden, maar ook om op een gepersonaliseerde manier te communiceren. Het media- en content verbruik is het afgelopen jaar toegenomen en merken spelen op verschillende manieren in op deze trends: ofwel door proactiever te zijn op sociale-mediaplatforms, door middel van organische content of gesponsorde advertenties.

Online visitekaartje

Omdat het media en content verbruik is toegenomen, is de kans groot dat uw website en social verkeer ook is toegenomen. Daarom is het belangrijk dat uw website en social media kanalen ge-update zijn. Praktische tips:

1. Zorg dat je elk week minimaal 3x iets post. 

2. Zorg dat je content up to date is. Geen oude foto’s van je medewerkers die er al 10 jaar niet werken, maar frisse recente foto’s die uitstralen waar jij als bedrijf voor staat.

Video bellen is het nieuwe meeten

Zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt, is het aantal fysieke meetings drastisch afgenomen. Iedereen belt tegenwoordig via zooms of microsoft teams. Behalve bellen, zijn er talloze andere platformen die we dagelijks gebruiken om ons werk makkelijker te maken. Van mail tot slack, en van Trello tot LinkedIn. Nog een praktische tip: zorg dat je een professionele foto hebt op al deze platformen.  Een eerste indruk telt ook online. Je staat dus 1 – 0 voor als klanten en leveranciers zien dat collega’s een krachtige foto hebben in de stijl van het bedrijf. Dit zorgt ook voor geloofwaardigheid.

Heb je hulp nodig bij het versterken van je online visite kaartje? Wij komen graag bij je langs om van alle medewerkers stralende, professionele foto’s te maken.

Neem gerust vrijblijvend contact op.